Weergeven resultaten 1 tot 4 van 4

Onderwerp: Haaruitval door stoppen met de pil

  1. #1

    Question Haaruitval door stoppen met de pil

    Hallo allemaal.

    Op advies van mijn huisarts moet ik 3-4 maanden stoppen met de pil die ik al bijna 10 jaar slik. Ik slik de Microgynon 30 en ik ben nu aan het neuzen op internet maar kom allemaal verhalen tegen van vrouwen die haaruitval krijgen na het stoppen met de pil. Is dit echt waar? Ik heb vanochtend nog contact gehad met de assistente van mijn huisarts hierover en volgens haar heeft mijn huisarts hier nog nooit vrouwen in de praktijk gehad met dit probleem. Ik maak me nu wel een beetje zorgen want ik heb niet echt dik haar en als het nog gaat uitvallen heb ik helemaal niet veel meer.

  2. #2

    Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar
    Lid sinds
    26-07-2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Posts
    4.191

    Standaard Re: Haaruitval door stoppen met de pil

    Hallo Jojo,

    Ik heb idd ook gelezen dat er haaruitval kan opkomen na het stoppen van de pil. Maar dit is een hele kleine kans, en zal heel weinig vrouwen treffen. Denk dat de kans op haaruitval redelijk te verwaarlozen is, dus zou me er niet al te veel zorgen over maken hoor!

    Groetjes Sylvia

  3. #3

    Standaard Re: Haaruitval door stoppen met de pil

    Als je geen pil slikt dan veranderen hormonen ook regelmatig en kun je ook haaruitval krijgen.
    Je zou ter ondersteuning een goede vitamine B kunnen slikken.
    Ik kreeg lichte haaruitval door gebruik van pijnstillers en mijn haar is een heel stuk beter geworden sinds ik vit B surpreme slik van Puro. Is wel prijzig, maar het is echt goed spul!!

  4. #4
    Premium ++ Account dotito's Avatar
    Lid sinds
    15-11-2008
    Locatie
    Antwerpen
    Posts
    3.654

    Standaard Re: Haaruitval door stoppen met de pil

    Hallo Jojo,

    Zoals Sefi al aangeeft komt het meestal door hormoonschommelingen.Ook ik heb dat vorig jaar meegemaakt,ik had ook verschrikkelijk veel haaruitval.Ben dan ook Vit B gaat sikken,wat ook goed is zijn ijzertabletten.Of anders heb je ook nog Pilfood dat zijn ook voedingssupementen die heel goed werken,ze zijn wel wat prijzig.Maar ze helpen naar schijnt heel heel goed.
    Zou u zeker geen zorgen maken hoor,heeft alleen wat tijd nodig.
    Mischien gewoon een tip;smeer u haar af en toe eens in met wat olijfolie,das heel gezond!!

    Groetjes Do
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk


    Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Soortgelijke onderwerpen

  1. Haaruitval
    By onsje in forum Haar
    Reacties: 20
    Laatste Post: 16-11-13, 19:02
  2. Reacties: 5
    Laatste Post: 21-02-12, 18:04
  3. Hartaanval door te stoppen - Stentor
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 07-12-06, 09:03
  4. Haaruitval met Fina
    By bruce in forum Haar
    Reacties: 12
    Laatste Post: 02-06-05, 18:36
  5. Haaruitval
    By helga in forum Haar
    Reacties: 3
    Laatste Post: 08-07-03, 22:11