Weergeven resultaten 1 tot 17 van 17

Onderwerp: Pil doorslikken

  1. #1
    Premium + Account gabry's Avatar
    Lid sinds
    13-05-2009
    Locatie
    regio Eindhoven
    Posts
    240
    Dagboek berichten
    1

    Standaard Pil doorslikken

    Heeft iemand ervaring met het doorslikken van de pil?
    Ik slik nu zelf 10 maanden Marvelon zonder stopweek. Al die tijd zonder problemen, nu heb ik een doorbraakbloeding en het is me niet duidelijk of je nu wel of niet een stopweek moet inlassen, de ene zegt van wel en de ander van niet....

  2. #2

    Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar
    Lid sinds
    26-07-2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Posts
    4.190

    Standaard Re: Pil doorslikken

    Hoi Gabry,

    Aangezien je nu al 10 maanden lang de pil doorslikt adviseer ik je wel aan om even een stopweek in te lassen. Sowieso is het aan te raden om in het geval van doorslikken een vast patroon aan te houden, bijvoorbeeld 3 maanden doorslikken/stopweek/3 maanden doorslikken etc. Het is niet geheel vreemd dat je nu een doorbraakbloeding krijgt na 10 maanden doorslikken. Even een stopweekje en in het vervolg er een vast patroon tegenaan gooien lijkt mij het best!

    Succes
    Het krachtigste medicijn voor ellende is loslaten!

  3. #3
    Premium + Account gabry's Avatar
    Lid sinds
    13-05-2009
    Locatie
    regio Eindhoven
    Posts
    240
    Dagboek berichten
    1

    Standaard Re: Pil doorslikken

    Hoi Sylvia,
    Ik heb inmiddels besloten een stopweek in te lassen idd. Omdat mijn lichaam zelf aangeeft dat het tijd is om te stoppen, ik blijf vloeien en dit lijkt me ook het verstandigst.
    Maar er is veel onduidelijkheid over op internet. Ik had ook nog een mail gestuurd naar mijn apotheek met dezelfde vraag en die raadde me idd hetzelfde aan. Ik heb ook verschillende berichten gelezen van vrouwen die pas een stopweek inlassen op het moment dat ze een doorbraakbloeding krijgen, erg verwarrend allemaal. In elk geval bedankt voor je advies!

  4. #4

    Standaard Re: Pil doorslikken

    Mijn collega slikt al jaren door. Na 5 á 6 maanden last ze een stopweek in en that's it. Haar huisarts heeft gezegd dat dit prima kan.

  5. #5
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Pil doorslikken

    Ik slik ook de pil al jaren door; om het half jaar of bij een doorbraakbloeding las ik een stopweek in ....
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  6. #6
    Premium + Account gabry's Avatar
    Lid sinds
    13-05-2009
    Locatie
    regio Eindhoven
    Posts
    240
    Dagboek berichten
    1

    Standaard Re: Pil doorslikken

    tja, dat spreekt mij eerlijk gezegd ook het meest aan, wachten op een doorbraakbloeding en dan een stopweek...ik vind het namelijk heerlijk n i e t ongesteld te worden, en vooral, waar het mij om ging dat ik meer in balans ben, zowel lichamelijk als geestelijk.

  7. #7

    Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar
    Lid sinds
    26-07-2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Posts
    4.190

    Standaard Re: Pil doorslikken

    Hoi Gabry,

    Haha ik ken het gevoel. Ik slik hem ook al heel lang door. Ik wordt altijd behoorlijk ziek tijdens de menstruatie en vind het dan ook heerlijk om gewoon door te slikken!
    Ik heb zelf tot nu toe nog nooit last gehad van een doorbraakbloeding maar meestal stop ik zelf ook na ongeveer een halfjaar. Ik voel meestal vantevoren aan wanneer ik té lang aan het doorslikken ben! Maar een vast ritme qua slikken is wel het meest aan te raden! (al hou ik me daar zelf ook niet helemaal aan hoor )

    Groetjes Sylvia
    Het krachtigste medicijn voor ellende is loslaten!

  8. #8
    Premium + Account gabry's Avatar
    Lid sinds
    13-05-2009
    Locatie
    regio Eindhoven
    Posts
    240
    Dagboek berichten
    1

    Standaard Re: Pil doorslikken

    Hoi Sylvia,

    Ja ik vind het een uitvinding, ben nu bijna klaar met de stopweek, wat ben ik blij dat ik dit niet meer elke maand heb zeg!!! Pfff.
    Je zegt dat je aanvoelt dat je hem te lang doorslikt, kun je uitleggen, wat je dan voelt?

    Groetjes Gabry

  9. #9

    Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar
    Lid sinds
    26-07-2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Posts
    4.190

    Standaard Re: Pil doorslikken

    Hoi Gabry,

    Als ik te lang mn pil doorslik krijg ik opeen geven moment last van buikpijnen. Ook ga ik het merken tijdens de seks dan wordt het heel gevoelig. Als ik daar last van ga krijgen weet ik dat het weer tijd is om een stopweekje te houden!

    Groetjes Sylvia
    Het krachtigste medicijn voor ellende is loslaten!

  10. #10
    Premium + Account gabry's Avatar
    Lid sinds
    13-05-2009
    Locatie
    regio Eindhoven
    Posts
    240
    Dagboek berichten
    1

    Standaard Re: Pil doorslikken

    Oke, dat heb ik inderdaad ook gemerkt, dus een half jaar zou misschien beter zijn ja.
    In elk geval bedankt voor je advies!
    Groetjes Gabry

  11. #11

    Standaard Re: Pil doorslikken

    Ik kan wel merken dat jullie jonger zijn. ...Dit was op jullie leeftijd in "mijn tijd" ondenkbaar dat je de pil zo lang doorslikt....ongelooflijk, ik weet niet wat ik hoor eigenlijk...ik slikte wel eens door maar niet langer dan 2 a 3 maanden en dan liet ik het maar komen...kwam ook dat ik desondanks toch een harde buik en een opgezwollen gevoel kreeg dus dan wil je gewoon stoppen met die hormonen...misschien ligt het er ook aan welke pil je slikt....ik heb ook eens een pil geslikt die heel vriendelijk was voor je lichaam maar die kon je maar 10 to 14 dagen doorslikken, niet langer...jammer dat het toen nog niet zo bekend was...je onder ging gewoon al je ellendige klachten...wat vreselijk jammer eigenlijk....

    nou succes dan maar weer meiden...ik ben gestopt in december 2010 en kwam nu versneld terecht in de Menopauze....pffffffffffff holimoosie kloten...... .vooral die opvliegers, maar gelukkig zijn jullie daar nog lang niet aan toe.....
    Laatst aangepast door Elisabeth9 : 09-05-11 om 14:29
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

  12. #12

    Standaard Re: Pil doorslikken

    Voor mij was Qlaira een ideale pil. Het zijn verschillende pillen in een strip. De laatste twee zijn nep en dan krijg je normaal een bloeding. Ik hoorde echter bij de 10% die helemaal niet meer ongesteld werd. Heerlijk!
    Vanwege pigmentvlekken heb ik nu een koperspiraal; kijken of geen hormonen effect heeft. Zo niet, ga ik weer aan Qlaira. Ook trouwens, als mijn menstruatie te heftig blijkt te zijn.

  13. #13
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Pil doorslikken

    Voor mij was Diane35 jarenlang een goede pil ... sinds anderhalf jaar ben ik overgestapt op Deso20 ... deze kost voor een héél jaar evenveel als voor 3 maanden Diane35, dus ben overgestapt ivm de kosten en ben even goed met deze pil
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  14. #14
    Premium + Account gabry's Avatar
    Lid sinds
    13-05-2009
    Locatie
    regio Eindhoven
    Posts
    240
    Dagboek berichten
    1

    Standaard Re: Pil doorslikken

    @ Elisabeth,
    Ik moet zeggen dat ik het in het begin ook best een beetje eng vond, en de eerste 2 maanden was ik ook wel een beetje opgezet, en gevoelige borsten, maar dat werd al snel minder en toen was het zalig! Ik was het eigenlijk gewoon zat om al 28 jaar elke maand die schommelingen te ervaren en me 2 weken per maand redelijk "normaal" te voelen.Voordat ik de pil slikte was mijn menstruatie niet te harden ik was werkelijk een week ziek. Opvliegers hoop ik nog niet te krijgen, ik ben nu 40 dus hoop nog wat jaartjes te kunnen genieten van deze stabiliteit, 2 keer per jaar ongesteld is te doen...
    Jammer inderdaad voor jullie generatie (ik zag op je profiel je leeftijd) dat dit niet eerder bekend en verantwoord was.

    @ Sylvia,
    Je zegt dat je stopt na ongeveer een half jaar, bedoel je dan ook echt 6 maanden of 6 strips?
    Laatst aangepast door gabry : 10-05-11 om 12:52 Reden: typfout en herstel van details

  15. #15
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Pil doorslikken

    Ik slik een half jaar door ... niet 6 strips .
    Maar soms is het 5 maanden, soms 7 ... wat het beste aanvoelt!

    Syl, wat jij??
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  16. #16

    Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar
    Lid sinds
    26-07-2008
    Locatie
    Noord-Holland
    Posts
    4.190

    Standaard Re: Pil doorslikken

    @ Ag,

    Ja idd bij mij is dat ook zo, dus niet 6 strips maar echt een half jaar. Soms iets langer soms iets korter, ligt er echt aan wanneer ik last ga krijgen! Ik slik overigens de Microgynon 30 dit is gewoon een lichte pil, en de huisarts heeft mij ook voorgelicht dat het doorslikken hiermee geen probleem is!
    Het krachtigste medicijn voor ellende is loslaten!

  17. #17

    Standaard Re: Pil doorslikken

    Ik heb dit discussie verwezen naar mijn vriendin en die vond het uiteraard interessant om te lezen en informatief.

Soortgelijke onderwerpen

  1. Doorslikken en condooms
    By meiss in forum Anticonceptie
    Reacties: 13
    Laatste Post: 13-07-12, 19:08
  2. Pil doorslikken, bruine afscheiding
    By el3 in forum Menstruatie
    Reacties: 1
    Laatste Post: 29-04-09, 23:12
  3. Na doorslikken niet ongesteld?
    By Diva123 in forum Menstruatie
    Reacties: 0
    Laatste Post: 30-07-07, 15:54