Vragen over je gezondheid? Plaats hier een bericht!

Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: Poliepen galblaas

Standaard Poliepen galblaas

Ik moet morgen beslissen over verwijdering van de galblaas,want er zijn poliepen van 7mm,en volgens het ziekenhuis is dat ERG gevaarlijk,ook heb ik wat kleine galsteentjes.(al dit bij toeval ontdekt).

Het vervelende is dat ik echt nergens last van heb,wil niet gezond erin gaan en "ziek"eruit komen.

Wie zou mij raad kunnen geven?
    (graag een deskundigen)

Teodora

Premium ++ Account Petra717's Avatar
    Dagboek berichten
    18

Standaard Re: poliepen galblaas

Citaat Origineel gepost door TEODORA Bekijk Post
    Ik moet morgen beslissen over verwijdering van de galblaas,want er zijn poliepen van 7mm,en volgens het ziekenhuis is dat ERG gevaarlijk,ook heb ik wat kleine galsteentjes.(al dit bij toeval ontdekt).

Het vervelende is dat ik echt nergens last van heb,wil niet gezond erin gaan en "ziek"eruit komen.

Wie zou mij raad kunnen geven?
    (graag een deskundigen)

Teodora

Teodora,

ik mag dan wel geen deskundige zijn...maar ik zou de poliep laten verwijderen al het kan!

groetjes,
    petra
    Just remember everyone reacts in a different way...
    Just respect that, even when it's hard...

Standaard Re: Poliepen galblaas

Heb hetzelfde probleem gehad en ben raad gaan vragen aan een prof in UZA Edegem. Volgens hem heb je inderdaad nergens last van, maar de kans is groot dat 'het' kwaadaardig kan worden en als het zover is, is het meestal te laat... Dus verwijderen... Wat ik ook heb laten doen. Ik ben nu een week verder en goed herstellende...

Poliep kan niet verwijderd worden dan moet de hele galblaas eruit. Mijn dochter zit nu op een oproep te wachten voor de galblaasverwijdering. Ook zij heeft er een poliep inzitten en heeft veel last van aanvallen en pijn alleen kunnen ze geen galstenen vinden maar wel heeft ze al 2x een alvleesklierontsteking gehad dat duidt ook naar de gal toe.

Citaat Origineel gepost door Nala Bekijk Post
    Poliep kan niet verwijderd worden dan moet de hele galblaas eruit. Mijn dochter zit nu op een oproep te wachten voor de galblaasverwijdering. Ook zij heeft er een poliep inzitten en heeft veel last van aanvallen en pijn alleen kunnen ze geen galstenen vinden maar wel heeft ze al 2x een alvleesklierontsteking gehad dat duidt ook naar de gal toe.
    Beste Nala,

Hoe is het nu met je dochter??

ik heb net de hele week in het ziekenhuis gelegen, ik loop nu al met vandaag bij al 13 dagen met intense pijn aan rechterflank van mijn borstkas, ze hebben me binnenstebuiten gekeerd en na echo zagen ze stenen op de gal, na scan, bleken het geen stenen te zijn, na de gastro bleek het een poliep te zijn...hoe groot weet ik niet
    Alleen de dokter die me volgde neemt me niet au serieus, zegt dat ik dringend naar de psychiater moet, want dat ze niks vonden
    Ik snap het allemaal ni meer, pijn is er nog steeds en na het vinden van de poliep laten ze het voor wat het is
    kvoel me belachelijk en niet au serieus genomen
    maandag gaan ze bot- en longscan doen en nog een inwendig darmonderzoek...
    dus het hele onderzoek wees uit poliep in de gal en cyste van 3cm op eierstok...
    ga ik na de onderzoeken van de komende week naar ander ziekenhuis op de hoop dat er daar een dokter is die me au serieus neemt, of moet ik leren leven met deze pijn?

Knufje

Misschien moet je idd naar een andere arts/ziekenhuis voor verder onderzoek.
    Maar een poliep op de galblaas veroorzaakt GEEN pijn klachten. Daarom worden ze ook niet verwijderd als ze onder de 1 cm zijn.
    Aan een cyste van 3 cm op de eierstok, zullen ze ook gauw niets doen. Omdat het vaak niet nodig is.
    Sommige verdwijnen vanzelf, andere niet. Bij twijfel over de soort cyste of wanneer de cyste groter is dan 7 cm in doorsnede wordt verwijdering geadviseerd.

Soortgelijke onderwerpen

1. Gruis in galblaas
    By Gast: Sabine in forum Gal
    Reacties: 22
    Laatste Post: 04-02-12, 12:56
  2. Poliepen in de galblaas
    By poliepje in forum Gal
    Reacties: 2
    Laatste Post: 17-04-09, 10:41

Berichten Regels