Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergeven resultaten 51 tot 61 van 61

Onderwerp: Verwijderen van Mirenaspiraal

  1. #51

    Standaard Re: Verwijderen van Mirena-spiraal

    Dit is nou net wat ik wilde weten over het verwijderen van een spiraaltje.
    Bedankt hier voor

    Ik heb sinds 21 januari 2010 de Mirena spiraal niks anders dan de maandelijkse heftige bloedingen en buikpijnen en ik kan hem voelen, en centimeter of 1 uit mijn baarmoeder dus ik laat hem verwijderen. Met de pil had ik lang niet zoveel bloedingen en buikpijn.

  2. #52

    Standaard Re: Verwijderen van Mirenaspiraal

    ik heb mijn spiraal nu een half jaar wat een elende zeg veel bloedverlies maanden door ik word depri en puisten niet te zuinig wat ik daarvoor nooit niet had ... morgen gaat hij er bij mij er ook uit . wel bang voor wat ik ga vloelen maar alles beter dan dit .. ik raad ook echt iedereen af om zn spiraal te nemen

  3. #53

    Standaard Re: Verwijderen van Mirenaspiraal

    hallo allemaal,
    Had voor dat ik de mirena liet plaatsen eerst op deze sites moeten kijken..... Heb de mirena 3 maanden gehad en deze week is hij er door de gyno uitgehaald vanwege de bijwerkingen bij me .
    Het erin zetten is niet leuk maar ik mocht kiezen of ik het met een paar pillen of met een roesje wilde laten zetten. Heb zelf bewust gekozen voor de pillen omdat ik al een keer dit jaar een roesje had gekregen. Je mag daar (roesje!) dus om vragen en als je nog geen kinderen hebt gekregen moet je het gewoon krijgen. Het eruit halen is echt bijna gevoelloos. Het was eruit voordat ik het doorhad!
    Een vriendin van mij heeft al jaren naar volle tevredenheid de mirena maar bij mij kon je echt elke bijwerking die mogelijk was aanvinken. Gewichtstoename, vocht vasthouden, hoofdpijnen, moeheid, blijvend bloedverlies (3mnden...) ontzettend pijnlijke en gevoelige borsten, constant 'warm' gevoel in onderbuik maar beslist niet prettig, het constant voelen van de spiraal terwijl dat technisch niet mogelijk is etc etc. Waardeloos dus. Ben ook enorm opgelucht dat hij eruit is en dat terwijl ik dus ooit tot volle tevredenheid jaren een koperspiraal heb gehad. Nu heb ik alleen enorm erg bloedverlies. Al dagen vanaf het moment dat de mirena eruit is en dat terwijl de arts zei dat gezien mijn leeftijd (tegen 50) 'het'toch allemaal ophoud. Niet dus. De hele reden van plaatsing was uberhaupt dat ik niet meer ongesteld mocht worden (zonder gebruik van hormonen vanwege gezwellen).
    Iemand van mijn leeftijd ervaring??

  4. #54

    Standaard Re: Verwijderen van Mirenaspiraal

    hallo,
    ik ben bevallen van mijn 3de kindje (3 maand geleden) nu heb ik mij een mirena spiraal laten steken en ben er tot nu toe niet content van. het zit erin van 23 mei en tot nu toe (15 aug) nog steeds bloedverlies en bruinverlies alle dagen, om zot van de komen. gaat dit over? Al naar gyn gebeld die zegt dat dit normaal is en dat dit kan tot 4 maand na de plaatsing dus het zou in principe moeten stoppen eind september maar ik ben dit zo beu dat ik denk ik het vroeger ga weghalen, herkent iemand dit? Heeft iemand dit ook gehad? Is het dan gestopt?

  5. #55

    Standaard Re: Verwijderen van Mirenaspiraal

    Ik heb nu bijna anderhalf jaar de Mirena Spiraal. Hiervoor had ik het koperspiraal. De grootste reden dat ik overgestapt was, was vanwege mijn menstruatie, heerlijk dat het nu uitblijft! Maar toch zitter er ook enkele nadelen aan. Door de Mirena heb ik veel meer last van buikpijnen en blaasontsteking (!) dan dat ik had bij het koperspiraal.
    Ik heb wel ervaring met het verwijderen van het koperspiraal, dit viel op zich nog wel mee, voelde alleen een beetje getrek toen deze eruit gehaald werd, maar doordat ik gelijk de Mirena erin liet zetten, viel ik bijna flauw van de pijn, geen goede aanrader dus.
    Doordat ik de afgelopen weken/maanden zoveel last heb van buikpijn/blaasontsteking, ga ik morgen naar de huisarts voor advies en waarschijnlijk ook om deze er weer uit te laten halen.

  6. #56

    Standaard Re: Verwijderen van Mirenaspiraal

    @acnaib

    ik heb het mirena spiraaltje nu sinds 1,5 jaar en ben in die tijd bijna 10 kilo aangekomen! mijne wordt dus verwijderd!

  7. #57

    Standaard Re: Verwijderen van Mirenaspiraal

    ik heb tot mijn verdriet nooit een spiraal gehad ik ben nu moeder van 9 kinderen en ik wil ze kwijt je kan ze ophalen bij me huis!

  8. #58

    Standaard Re: Verwijderen van Mirenaspiraal

    Hey iedereen,
    ik ben 34 en heb mijn spiraal van april vorig jaar. Heb het laten plaatsen in de hoop mijn lage bloeddruk wat te stabiliseren, ook om een cyste in mijn borst te laten verdwijnen. Deze groeide hormoonaal mee met mijn cyclus. Ik heb een Jaydess spiraal (3jaar)en geen mirena(5jaar)
    Heel veel pijn gehad bij het plaatsen en daarna enorme pijnscheuten tijdens mijn maandstonden(dit was is al gewoon zonder het spiraal)
    2 maand na het plaatsen begon mijn gewicht toe te nemen, terwijl ik daarvoor redelijk stabiel was... +4à 5 kg!
    4 maand na het plaatsen kreeg ik meer en meer last van acné op mijn rug, schouders, nek, haarlijn en af en toe in mijn gezicht - heb nooit echt puistjes gehad tijdens mijn puberjaren en nu...enorm lastig en soms pijnlijke zweren.. ook enkele maanden last gehad van meer haarverlies dan normaal maar dit lijkt nu te stabiliseren. Ben enorm humeurig en heb geen zin meer in seks. Mijn maandstonden krijg ik nu al 3maand niet meer enkel spotting. Klinkt dit bekend bij iemand? Moet ik het spiraal er laten uithalen??

  9. #59

    Standaard Re: Verwijderen van Mirenaspiraal

    @Aaike, moeten niks maar een spiraaltje bevordert de oestrogeendominantie, een toestand in je lichaam waarbij het oestrogeen te hoog is ten opzichte van het progesteron. Oestrogeendominantie bevordert ook het ontstaan van cystes en vleesbomen en allerlei andere klachten. Je kan eens googlen op oestrogeendominantie en wat je er aan kan doen. Gebruik zelf progesteroncrème om de hormonen te stabiliseren.
    Wel zorgen voor goede anticonceptie. Heb zelf een pessarium, geen dansende hormonen dus.

  10. #60

    Standaard Re: Verwijderen van Mirenaspiraal


    Op zich goede tips, Kevertje. Alleen die oestrogeendominantie, die is uiterst twijfelachtig.

    Oestrogeendominantie bestaat alleen in theorie. In de praktijk zijn er nooit aanwijzingen gevonden dat zoiets zou bestaan.

    Vanwege dat laatste aspect wordt er alleen in de alternatieve hoek nog geloofd in het bestaan van oestrogeendominantie.

    Flogiston


  11. #61

    Standaard Re: Verwijderen van Mirenaspiraal

    Ik heb een Mirena spiraaltje sinds 2015. In het begin veel buikpijn gehad. In februari 2016 ben ik begonnen met afvallen, ik werd veel te zwaar, door de gezondheidsproblemen met mijn vader lette ik niet zo goed meer op wat ik aan het eten was. Veel en vette hap. Sinds 1 week ben ik gestrest omdat ik geen werk meer heb en niet echt iets anders kan vinden. Ik ben in 2 maanden tijd ongeveer 7 kilo kwijt, maar ik heb wel last van buikkrampen en bloedverlies, dan wel veel bruine afscheiding en klonters om het zo maar te noemen. Is dit slecht? Ik wilde na deze spiraal eigenlijk nog 1 keer dezelfde Mirena spiraal laten zetten, en dan ben ik in de overgang hoop ik. Heeft iemand hier ervaring mee?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

  1. Acne verwijderen met laiserbehandeling?
    By FlippiieJ in forum Huid - gezicht
    Reacties: 12
    Laatste Post: 06-02-14, 13:16
  2. Mirenaspiraal,Bijwerkingen en Symptomen
    By Gast: cherry in forum Anticonceptie
    Reacties: 19
    Laatste Post: 13-10-13, 14:29
  3. Mirenaspiraal-Wie heeft er ervaring mee?
    By Acnaib in forum Anticonceptie
    Reacties: 298
    Laatste Post: 14-09-13, 12:51
  4. Mirenaspiraal
    By happiness in forum Anticonceptie
    Reacties: 26
    Laatste Post: 31-03-07, 10:45
  5. Operatief verwijderen mirena?
    By jolanda26 in forum Anticonceptie
    Reacties: 2
    Laatste Post: 16-10-06, 11:48