Vragen over je gezondheid? Plaats hier een bericht!

Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 50 van 512

Onderwerp: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Unhappy Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Via dit forum zou ik graag tips en ervaringen willen weten van mensen die, net als ik, verslaafd zijn aan neusdruppels en neusspray.

Deze verslaving is begonnen rond 1998. Voor ongeveer 4/5 jaar heb ik wekelijks een flesje neusspray gebruikt van alle denkbare merken. Omdat ik me schaamde ging ik bijna elke week naar een andere drogist of apotheek, ook al moest ik daar de halve stad voor rondrijden.

Ongeveer 3 jaar geleden was ik het zat en ben nar de huisarts gegaan die mij doorverwees naar de KNO arts. Deze heeft allerlei allergie tests gedaan, en tevens heb ik een CT-scan gehad om mijn vliezen in mijn hoofd en holtes te checken (was gelukkig allemaal goed) maar het bleek dat de spray het zelf veroorzaakte. Doordat ik zo gewend was een het gebruik van deze spray's ging mijn neusslijmvlies steeds opnieuw opzetten.
    Ik ben toen een kuur gekregen van verschillende druppels; 1 week druppels vor volwassenen , 1 week druppels voor kinderen en de laatste week druppels voor baby's en daarbij kreeg ik een andere spray (waarvan ik de naam ben vergeten maar het leek op een groenachtige substantie)
    Ik ben er toen helemaal vanaf gekomen, maar...... sinds een klein jaartje is het weer van voor af aan begonnen. Ik gebruik nu alleen nog maar druppels en doe ongeveer 2 tot 2,5 week met 1 flesje.
    Ik wil er niet meer van afhankelijk zijn maar ik kom er niet vanaf.
    Dus tips en ervaringen zijn van harte welkom

Jada
    Guest

Standaard Re: neusspray en neusdruppels

Citaat Origineel gepost door cellavie
    Via dit forum zou ik graag tips en ervaringen willen weten van mensen die, net als ik, verslaafd zijn aan neusdruppels en neusspray.

Deze verslaving is begonnen rond 1998. Voor ongeveer 4/5 jaar heb ik wekelijks een flesje neusspray gebruikt van alle denkbare merken. Omdat ik me schaamde ging ik bijna elke week naar een andere drogist of apotheek, ook al moest ik daar de halve stad voor rondrijden.

Ongeveer 3 jaar geleden was ik het zat en ben nar de huisarts gegaan die mij doorverwees naar de KNO arts. Deze heeft allerlei allergie tests gedaan, en tevens heb ik een CT-scan gehad om mijn vliezen in mijn hoofd en holtes te checken (was gelukkig allemaal goed) maar het bleek dat de spray het zelf veroorzaakte. Doordat ik zo gewend was een het gebruik van deze spray's ging mijn neusslijmvlies steeds opnieuw opzetten.
    Ik ben toen een kuur gekregen van verschillende druppels; 1 week druppels vor volwassenen , 1 week druppels voor kinderen en de laatste week druppels voor baby's en daarbij kreeg ik een andere spray (waarvan ik de naam ben vergeten maar het leek op een groenachtige substantie)
    Ik ben er toen helemaal vanaf gekomen, maar...... sinds een klein jaartje is het weer van voor af aan begonnen. Ik gebruik nu alleen nog maar druppels en doe ongeveer 2 tot 2,5 week met 1 flesje.

HeeeJ! je m0et echt st0ppen met neusdruppels gebruiken..het is harstike slecht voor je! k heb laast gezien op tv dat er ook iemand verslaafd was en later kreeg diegene een heel dun neusschot en was haar hele neus misvormd en harstikke lelijk geworden..,dat komt omdat alles kapot gaat aan de binnenkant en als je echt een x verkouden bent dan helpt het niej meer dus STOP!! xx Jada

Edo
    Guest

Smile Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Citaat Origineel gepost door cellavie
    ...

Ik heb me altijd al afgevraagd wat het prezies is, wat men verslaafd maakt aan neusspray. Wordt je er high van?
    Om van een verslaving af te komen is moeilijk. Meestal lukt dat niet alleen. Wat verstandig is, is het aanspreken van een goede vriend/vriendin (liefst zelfde geslacht en (iets) ouder). Iemand die je in vertrouwen kan nemen en waar je verantwoording kunt afleggen. Deze persoon kan een goede steun-in-de-rug zijn, en je weer op het spoor trekken als je ervanaf drijgt te gaan.

Terugvallen is niet erg, het erge is als je daarna niet opstaat!

Succes. Ik hoop voor je dat het allemaal de goede kant op gaat. Laat ook wat horen in dit forum als het beter gaat. Wij staan achter je.

Jack
    Guest

Bij neussprayverslavingen gaat het niet om een rush of een kick, je word er niet high van, wanneer het niet gebruikt word zit je neus gewoon dicht, je krijgt een benauwd gevoel en een vervelende pijn in je voorhoofdholte. Zelf ben ik nu ook een jaar of 4 verslaafd en kom er ook niet echt makkelijk vanaf, ik heb wel meerdere pogingen gedaan maar na een week of 3 zit mijn neus dan nog steeds dicht en dit is vreselijk irritant, en met in je achterhoofd dat het met één simpel goedkoop neussprayshotje weg is, is het gewoon te verleidelijk om er dan een te nemen.

Het is duidelijk dat het niet gezond is, maar wat Jada zegt is klinkklare onzin, ik denk dat ze ons verward met Amphetamine of Cocaine verslaafden :-)

Als je neus dicht zit, is je neusslijmvies opgezwollen, wanneer je dan gebruikt maakt van neusspray, zorgt de stof 'Xylometazoline' ervoor dat je neusslijmvlies slinkt, waardoor je een open gevoel krijgt in je neus. Wanneer je dit te vaak gebruikt ( zoals bij ons neusprayjunkies ) word de neusslijmvlies veel groter als voorheen, je kan dit een beetje vergelijken als je een ballon te vaak hebt opgeblazen en daarna weer leeg laat lopen. Kortom, onze neusslijmvliezen zijn flubberig. Dit kan wel weer genezen alleen duurt het ontzettend lang voordat de neusslijmvlies weer in oude staat is. Het is dus niet zo dat ons tussenshotje in de neus aan het wegrotten is.

Graag zou ik ook net als Cellavie van de neussprayverslaving af willen komen, zelf rijd ik ook de hele stad door opzoek naar verschillende drogisten en apotheken omdat ze me beginnen te herkennen. Toch denk ik dat de enige manier om ervan af te komen net als bij roken gewoon ineens stoppen en doorzetten en je neusslijmvlies laten genezen, hoe moeilijk het ook is....

Gast1
    Guest

Standaard Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

ik heb ook dat probleem.denk dat ik nu al iets van 3 jaar neusspray gebruik.
    zodra me neus dicht gaat zitten/dicht zit,gebruik ik het spul,3 a 4x per dag.

maar ik heb gelezen dat zodra je het niet meer gebruikt,dat het dan weg zou gaan.is dat echt waar?of moet je eerst spray voor volwassenen gebruiken,daarna voor kinderen,en daarna voor baby's?

of gewoon 1x per dag,voordat je gaat slapen.

afz onzekere child

Sarina
    Guest

Thumbs up Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Ik ben van beroep zangeres en sinds een aantal jaren verslaafd aan Etos eigen merk kinderneusspray. Ik heb 2 huisarten. De 1 vertelde mij dat de kinderneusspray zonder problemen gebruikt kon worden, ook voor lange tijd. Ik heb haar nog extra uitgelegd dat het niet ging om de zoutoplossing voor baby's, maar de kinderneusspray, voor kinderen van 2 tot 6 jaar. Ze bleef bij haar standpunt. Vorige week sprak ik de andere dokter, ivm een piep in mijnoor. Het eerste wat hij vroeg was of ik regelmatig neusverkouden was en daar druppels voor gebruikte. Ik heb hem het verhaal uitgelegd, inclusief de reactie van zijn collega-huisarts. Hij vertelde mij dat ook de kinderneusspray schadelijk was. Het klopt ook inderdaad dat je slijmvliezen er door aangetast worden en er uiteindelijk een gaatje in je tussenschot kan ontstaan. Je bent, doordat je slijmvliezen je niet meer beschermen, ook nog eens extra ontvankelijk voor ziektekiemen. Al met al reden genoeg om te stoppen? Ja, maar het is mij nog niet gelukt. Ik kan niet zingen, slapen of eten, zonder dat ik eerst even ttsssj ttsssjj heb gedaan. Mijn huisarts adviseerde me om in een rustige periode, zoals vakantie, af te kicken. De beste manier om dit te doen is om met 1 neusgat te beginnen. Je stikt niet, want je andere neusgat is heerlijk open. Zodoende kan het ene neusgat herstellen, waardoor je daarna de andere kan laten ontwennen. Ze schijnen dus onafhankelijk van elkaar te werken. Dat merk je ook als je verkouden bent. Vaak is er 1 neusgat helemaal dicht en de ander niet. Een soort eb en vloed idee.
    Ik ga het maar eens proberen, want mijn hele KNO gedeelte is een puinhoop aan het worden. Hoofdpijn, druk op de holtes in m'n hoofd, oorsuizen, etc.

Ik zou zeggen, probeer het op die manier, met 1 neusgat tegelijk!

Hallo, ik ben ook al jaren aan de spray, de ene keer meer dan de andere keer maar ik kom er niet af. Ik ben nu begonnen met de sinus buster en zal laten horen of het helpt. Groetjes Marijke

yleor
    Guest

Ik denk dat ik zo na de geboorte van mijn dochter ben gaan sprayen.
    Dat is inmiddels 15 jaar geleden!
    Ook ik ga verschillende drogisterijen langs, omdat ik mij er vreselijk voor schaam.
    Ik heb vaak genoeg geprobeert te stoppen, maar net wat andere medegebruikers zeggen, op een gegeven moment snak je weer naar wat lucht en wil je dat die druk in de hoofd verdwijnt!
    Ik vraag mij wel eens af hoe we het met z'n allen zo ver hebben kunnen laten komen.....
    Bij alles waar ik naar toe ga, bijv. te stappen op vakantie etc. moet ik van te voren bedenken dat ik genoeg voorraad bij me heb.
    Triest....
    Maar ik wil er van af!
    Dan komt er ook nog eens bij dat ik verslaafd ben aan wittekruispoeders en niet zo zuinig ook.
    Als je dit zo leest krijg je al gauw de neiging te denken wat is dat voor junkie en uit wat voor mileu kom zij vandaan.
    Nou...een gewoon gezin gewoon opgegroeid,kortom...het komt bij iedereen voor!
    Mocht iemand nog tips hebben voor mij om geleidelijk aan af te bouwen, dan zie ik die graag tegemoet!

Veel liefs allemaal, yleor

Ik doe precies hetzelfde en hoop ook op een oplossing.
    gr. Marijke

Pufje
    Guest

Ik ben ook verslaafd en niet schamen er voor hoor. Iedere gek heeft recht op z'n gebrek. We doen niemand kwaad en we spekken de staatskas want dat spul is niet goedkoop. Mijn huisarts zegt dat het verder geen kwaad kan maar dat het gewoon wat aan de dure kant is. Kun je er af blijven? ZEKER DOEN!!! Maar blijf je het nodig hebben? Zie het als een soort medicijn waarbijje weer lekker functioneerd. (Hoeveel mensen zijn er verslaafd aan cocaïne zonder dat het bekend is?)

Gast1
    Guest

Cool Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Ik ben al jaren verslaafd aan de neusspray en ben opgelucht om te lezen dat er toch nog zoveel mensen aan dit probleem lijden. Ik durf het zelfs niet aan mijn man en mij huisarts te vertellen. Maar ik heb wel heel veel last van migraine, ik weet niet of dit er mee te maken heeft.
    Ik wil er wel heel graag vanaf.
    Groetjes

Premium Account

Hey, ik ben Hans. Ik ben net zoals meerdere afhankelijk van neusspray. De reden dat ik destijds ben gaan gebruiken is vanwegen een angst/paniekstoornis, waarbij ik altijd bang was om dood te gaan, voornamelijk te stikken. dit is begonnen in 2000. SIndsdien gebruik ik neusspray en voel me door gebruik beter. Ik heb als ervaring dat er periodes zijn waarin je kunt stoppen zonder echt heel erg veel last te hebben. je hebt dan wel een verstopte neus maar met vlagen en maten. Het is dan niet zo verstopt dat je met praten een constante vacuum voelt, plus je hebt zo nu en dan periodes waarin je neus open is. Dit is natuurlijk behoorlijk motiverend om je stoppen door te zetten. het halveren van de sterkte van de neusspray heeft geen enkel nut(ben ik van mening), want het gaat uiteindelijk toch om het stofje wat je slijmvlies doet slinken, dat er ook voor zorgt dat het weer opzet. het beste, naar mijn mening, het afwachten van HET goeie moment en dan met een zoutoplossing proberen de holtes schoon te maken. Na 1 week word het wel minder, maar voordat je compleet vanaf bent, ben je wel een mandje of 2 verder. In die tussentijd neemt het natuurlijk steeds verder af. Ik ben al vaker gestopt met succes. Bij mij heeft de reden dat ik weer begin te maken met mijn psychische probleem(waar ik medicatie voor krijg). Het is mogelijk om via de kno arts een oplossing te vinden, maar uiteindelijk moet je het zelf doen. Neem een weekje vrij van je werk, maak niet te veel afspraken, ga stomen, dampo, zoutoplossing en ook paracetamol zal je helpen. dit omdat het wat slinkt en om de hoofdpijn te bestrijden.
    Super veel succes. Ik ga er nu zelf ook weer aan beginnen.
    Ik hoop op reacties.....
    Groetjes hans(hansvant@hotmail.com)

sugarbabe
    Guest

hoi
    ik ben nu al ongeveer 5 jaar verslaafd aan neusspray terwijl ik net 20 ben
    ik had het eigenlijk nooit door dat ik verslaafd was totdat iemand het tegen mij zei ik ben ook al naar de KNO arts geweest, maar die kon niet zien of mijn tussenschotje schreef zat, want daarvoor is mijn neus te smal
    en mijn slijmvliezen te opgezet
    als ik 21 ben moet ik terug komen en dan gaan ze kijken of ik aan mijn neus geopereerd kan worden heeft iemand daar al ervaring mee
    ik wil er graag vanaf komen want mijn hele neus brandt al en bloed soms
    groetjes sugerbabe

Hoi.is het misschien verstandig,om de spray te vervangen door een zoutwateroplossing?
    groetjes,Emma

Premium Account

Hai daar. Hmmm 20. en al 5 jaar verslaaft. je zou zeggen dat dit niet veel voorkomt, maar daar vergis je je in. Je kan het beste je arts vragen naar het middel nasonex. Ik blijf erbij! dit heeft mij enorm geholpen en het word gebruikt bij mensen die al langdurig verslaaft zijn aan neusspray. het is een middel tegen chronische neusverkoudheid. Het is niet schadelijk en niet verslavend. de eerste dag misschien 2 werkt het nog niet heel goed maar daarna zal je dezelfde resultaten hebben als met gewone neusspray. Je hebt dit middel ook maar 1 maal per dag nodig omdat de werkings duur erg lang is in tegenstelling tot neusspray( 3 a 4 keer per dag).
    Dus NASONEX!!

Succes Groeten hans (hansvant@hotmail.com)

Excuses, ik ben dit onderwerp begonnen en nu zie ik pas al jullie fijne reacties! Echt fijn om te lezen dat er meer mensen zijn in dezelfde situatie.

Bij mij zit er nog steeds geen verandering in... uit ervaring weet ik dat zomaar ineens stoppen niet werkt.
    Voorbeeld: Ik ging eens een nachtje bij iemand slapen die een weekje op een bungalowpark verbleef. In de trein merkte ik ineens op dat ik mijn neusspray was vergeten....PANIEK, maar ik dacht bij mezelf, kom op, 1 nachtje moet toch wel lukken?? Nou ik heb dus geen minuut geslapen van het verstikkende gevoel, en ik voelde me echt klote even grof gezegd.

Ik vind het ook erg vervelend om weer naar mijn huisarts te gaan met hetzelfde probleem, die man zal ook wel denken. En de KNO arts in ons ziekenhuis reageerde ook niet echt enthousiast toen ik een paar jaar geleden daar moest komen. Ik herinner zijn eerste woorden nog: "Zo daar hebben we weer een Otrivin junkie" mmmm....

Ik probeer het nu overdag zo min mogelijk te gebruiken want dan heb ik er minder last van (ik krijg minder snel een verstoppend gevoel als ik in beweging ben), maar misschien probeer ik het wel weer op dezelfde manier als het doktersadvies, 1 week gewone, 1 week kinderspray en 1 week babyspray, wie weet werkt het wel.....

Misschien een goed voornemen voor 2006???

Jeetje ik wist niet dat er zo veel mensen hetzelfde probleem hebben.
    Ik ben al verslaafd sinds mijn 6e jaar ben nu 35 jaar aan die rot neusdruppels. Gebruik om af te kicken de 0,5 mg voor kinderen maar kom ook daar niet van af en het helpt helemaal niets. Pas is er geconstateerd dat ik allergisch ben voor huisstofmijt en diverse gras en boompollen waar ik nu druppels voor onder de tong voor krijg, die ik 5 jaar lang moet gebruiken maar of ik door die allergie die verstopte neus aan te danken heb ik weet het niet. Volgens mij werken die neusdruppels alleen maar averechts en heb ik daardoor steeds die verstopte neus.
    Die tip van alleen druppelen in de neus die verstopt is ga ik zeker even uit proberen. Wie weet lukt het me om er vanaf te komen. Succes iedereen.

koof
    Guest

Angry Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Jesus mensen, ik wist niet dat er zoveel waren met dit probleem.
    Ik wordt er strontziek van altijd hoofdpijn te hebben, moe te zijn en altijd afhankelijk te zijn van die klote-otrivin.
    Jullie weten net als ik, als geen andere hoe shit je je voelt als je neus dicht zit.
    Ik snap echt niet, als er toch zoveel mensen zijn, dat er geen normale oplossing is voor dit probleem.

Ik heb al 2 operaties gehad zonder succes, de KNO artsen KLOTEN maar wat aan. Niemand heeft echt een OPLOSSING!
    Ik wordt er gek van.
    Maar ik raad iedereen aan, GEEN OPERATIE, het helpt toch niet !

Ik heb ook vaak een schrale neus, en dan werkt het gewoon niet meer, dan zit ik met koppijn en neuspijn.
    Soms slaat het zelfs door naar me keel, en wordt ik gewoon ernstig verkouden, soms zelfs met keelonsteking. Is meerdere keren gebeurt.

ik heb het nu al jaren, volgens mij zo'n 6 jaar. En het is te irritant voor woorden.

Zijn er misschien mensen geinteresseerd om hier samen meer te weten over te komen en/of oplossingen voor te zoeken? Een vereniging en/of website/forum starten misschien? Samen sta je altijd sterker.

laat het maar weten op me mail:
    tcckoof@hotmail.com

neussprayverslavinfg is moeilijk om af te komen want je neus en holtes gaan dicht ziteen en bij mij geeft dat koppijn (bijholte/voorhofdsholteontsteking) en ik kan niet slapen met een dichte neus. wat mijn truc is: eerst overstappen naar kinderneusspray met 0,5% ipv 1% en die in de loop van 2 weken afbouwen naar max 3 x daags (laatste keer voor het slapen gaan) vervolgens naar 2 x daags en de overige momenten zo',n mentolding (met de vorm van een tampon) die je in je neus steekt andere neusgat dichthouden en diep inhaleren. helpt en bevat geen' Xylometazoline' . je kunt ook zeker de 1 neusgat tegelijk-afkickmethode proberen want de verslaving veruineert uiteindelijk je slijmvliezen en dus ook je bariere tegen ziektekiemen en fijnstof!

heel veel doorzettingsvermogen en succes gewenst (ik vond zelf stoppen met roken makkelijker dan dit)

groet,

jenneke

...ik
    Guest

jah reageer wat laat...mr heb deze site pas leren 'kennen'
    jah ik ben der ook aan verslaafd...je kan een operatie laten uitvoeren...dan plaatsen se iets in je neus..maar meestal helpt het niet...en door al dat 'spuiten' gaat je neus ervan kapot...ga ff langs de dokter hy heeft mr informatie...
    xx ik.

...ik
    Guest

ow ik had nieteens heel je verhaal gelezen en de reacties ook niet:$ sorryyyy...voor die 'herhalling'

tijn
    Guest

Standaard medeverslaafde

Allemaal heel herkenbaar dit.... "Mag ik een otrivin doseerspray, alsjeblieft?" vraag je dan bij de drogist. En staat er dan iemand die er net werkt dan is haar reactie dan ook meestal: "U weet dat u het niet langer dan twee weken mag gebruiken??"...zucht... daar gaan we weer..."Oh?! (verbaasd), is dat zo? Nou goed dat u het zegt...Bedankt voor de informatie!" zeg je alsof het je eerste flesje is die je koopt. "Dat is dan E4.15-," En lap....daar gaat weer voor bijna tien gulden aan verslaving... Maar goed dat ik niet rook want anders kom ik niet rond in de maand...

Maar laat het dan een schrale troost zijn dat ik niet de enige ben. Ik gebruik al neusspray zolang ik het mij kan herineren. Toen was er nog geen doseerspray maar waren het gewoon druppels die je via een pipetje in je neus moest laten vallen met je hoofd achterover. Waardeloos, want de helft gleed zo je keel in...

Vorig jaar ben ik bij de huisarts geweest om mijn oren te laten uitspuiten. Ik begon slecht te horen en vermoedde dat er een prop in mijn oren zat. De assistente spoot mijn oren schoon en ik kon weer horen. Plotseling vroeg ze of ik misschien al langere tijd een neusspray gebruikte want dat kon invloed hebben op de kwaliteit van het oorsmeer, minder vloeibaar. Dus ik legde haar uit dat ik dat al jaren gebruikte. Ze zei dat ik er beter mee kon stoppen door het langzaam af te bouwen... Ja, alsof ik dat nog nooit eerder geprobeerd had... En dat ik eens met de arts zelf moest gaan praten... Maar een arts kan ook niet meer doen dan mij precies hetzelfde vertellen dan de assistente. Dus mijn conclussie....

Leer er mee leven, zorg dat je altijd een flesje bij je hebt, waar je ook heen gaat... Maar doe vooral eens een poging om te stoppen of af te bouwen...wie weet...

En voor wie het niet lukt wil ik graag een hart onder de riem steken... Schaam je niet voor deze verslaving. Het is geen schande. En ga ook niet stad en land af, op zoek naar een drogist waar ze je niet kennen. De drogisterij-medewerkers weten dat het verslavend werkt en dat er mensen zijn die geen nachtrust krijgen als ze geen flesje naast hun bed hebben staan.

En wat ik al zei, laat het een schrale troost zijn te weten dat je niet de enige bent!

succes allemaal!!!

Groeten,
    tijn

Bedankt dat je ons een hart onder de riem steekt, want ik geloof dat we er nooit af komen maar ja als het niet erger is dan dit dan valt het allemaal nog mee.
    gr. Marijke

hoi marijke,

de verslaving lijkt voor jezelf nu nog niet erg. maar de gevolgen kunnen dat wel zijn! onderschat de gevolgen van de schade aan slijmvliezen niet. probeer anders nasonex om er vanaf te komen. ik ben zelf jaaaaaaaaarenlang heftig afhankelijk van het spul geweest en ik weet echt waarover ik praat en ook dat het nu veel beter met me gaat sinds ik er vanaf ben! ja je leest het goed dat kan "gewoon" hoor! net als stoppen met roken of wat dan ook. niet meer die afhankelijkheidsstress, nietr meer overal flesjes in al je zakken en tassen, geen dichte neus meer (tenzij verkouden) en financieel kun je het ook aan wat leukers besteden. ieder flesje wat je uitspaart is een kadootje aan jezelf.

sterkte probeer het, het kán!!!!!!!!

jenneke

Citaat Origineel gepost door Pufje
    Ik ben ook verslaafd en niet schamen er voor hoor. Iedere gek heeft recht op z'n gebrek. We doen niemand kwaad en we spekken de staatskas want dat spul is niet goedkoop. Mijn huisarts zegt dat het verder geen kwaad kan maar dat het gewoon wat aan de dure kant is. Kun je er af blijven? ZEKER DOEN!!! Maar blijf je het nodig hebben? Zie het als een soort medicijn waarbijje weer lekker functioneerd. (Hoeveel mensen zijn er verslaafd aan cocaïne zonder dat het bekend is?)
    Ik zou coke niet willen vergelijken met neusspray en op jouw manier is alles wel goed te praten.
    Alles waar je van afhankelijk bent is niet okee..(op eten, drinken na).

dsfadfsdf
    Guest

ik ben denk ik vanaf me 12e verslaaft aan de neusspray(ben nu 18)..ik heb nu op mijn bureau een flesje staan.."kruidvat neusspray" staat erop...ik wil er vanaf komen maar heb al 1 hele week geen neusspray in gedaan....het helpt echter niet.ik denk dat ik toch maar een huisarts ga bezoeken of kijken of nasonex helpt.

Premium Account

Luister eens even goed allemaal!!!
    Ik heb al een keer eerder mensen gewezen op het middel nasonex. Dit middel verricht wonderen en zal er ZEKER voor zorgen dat je van dit probleem geen last mee zal hebben. Het is ook een spray, maar dan voor mensen met een chronosche neusverkoudheid. Dit middel is niet schadelijk voor de slymvliezen en werkt net zo goed als het oude vertrouwde. op dokters recept te krijgen en dus gratis. Ik krijg wekelijks emailtjes van mensen die na het lezen van deze site en het proberen van het middel NASONEX weer van het neusspray probleem zijn afgekomen. DUS MENSEN, probeer het eens. Ik kan het wel blijven herhalen om de zoveel weken, maar .....
    laat even weten hoe het gaat.
    groetjes hans

(neusspray junkie)
    Guest

dus ik hoef alleen aan mijn dokter naar het spul NASONEX te vragen en ik krijg er een recept voor die ik kan ophalen bij de apotheek???en het kost me dus niks?..als dit echt zo is dan zou dat echt perfect zijn.word gek van die neusspray elke dag bij me te hebben.

en hoelang gaat het duren voordat je er compleet vanaf bent.

Pufje
    Guest

Angry Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Citaat Origineel gepost door Pientje
    Ik zou coke niet willen vergelijken met neusspray en op jouw manier is alles wel goed te praten.
    Alles waar je van afhankelijk bent is niet okee..(op eten, drinken na).
    Tja, wat moet je dan anders dan goed praten? Volgens jouw reactie kun je dus beter gedeprimeerd achter de geraniums zitten of eens even aan een overdosis pillen of zo gaan denken. Hoe vaak al geprobeerd te stoppen? Ik al heeeeeeeeeel vaak. Mag ik je er op wijzen dat niet iedereen zo perfect is als jij? Ga dan niet doen of we er heel gemakkelijk over denken. Wat dat doen we echt niet, niemand die hier verslaafd is denkt er gemakkelijk over. Maar je moet er mee leren leven. En er is goed mee te leven.

Pufje
    Guest

Exclamation Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

laat even weten hoe het gaat.
    groetjes hans[/QUOTE]

Sorry Hans, tot drie keer toe ook geprobeerd met Nasonex. En trouwens, helemaal niet altijd gratis hoor. Mijn (particuliere) verzekering betaalde dit absoluut niet.

Dus hoe het gaat? Tja, nog steeds verslaafd maar verder wel prettig hoor. Dat laatste wil ik ook graag houden zo.

Premium Account

Beste "pufje", het kan idd zo zijn dat nasonex bij jou/u niet effectief heeft gewerkt. Dit is natuurlijk bij ieder soort van medicijn gebruik het geval. Dit is ook de reden dat er bijvoorbeeld veel verschillende soorten antidepressivia zijn en bijvoorbeeld veel verschillende soorten pil(voor vrouwen). NASONEX is dus zoals vele medicatie persoons gebonden. Ikzelf heb veel goeds ondervonden van nasonex. Mijn voordeel was dat mijn vader arts is en alles grondig heeft onderzocht en heeft gediscusseerd met collega artsen. Dit is gebeurd omdat de neusspray verslaving steeds vaker voorkomt. Helaas moet ik je erij vertellen dat vanwegen dit probleem doktoren ook proberen neusspray uit de schappen van de drogist te krijgen en uitzonderlijk op recept verkrijgbaar te laten worden. Dit is natuurlijk geen fijn gegeven voor mensen die ernstige behoefte hebben aan dat pufje, "pufje".
    Ondanks ik erg blij ben voor je dat het goed met jou gaat, maak ik me toch lichte zorgen....Het is erg belangrijk voor je(niet dat ik wil oordelen) dat je verder onderzoek laat doen of met behulp van een specialist toch tot een andere oplossing gaat komen dan neusspray, druppels of knijpspray.
    Op een ander onderdeel van deze site kom je het probleem neusspray nog een keer tegen. Daar word het middel flixonase nasuledruppels genoemd. Ik persoonlijk ben niet zo bekent met dit middel betreft gebruik. Maar ik raad je toch aan om eens te informeren hiernaar. Ga helemaal naar boven op deze pagina en voer als medicity zoekopdracht in flixonase nasuledruppels . Misschien dat dat je wat kan helpen. Ik zal zelf nog eens goed voor je informeren.

anoniem(junkie1)
    Guest

dus nasonex heeft niet bij jou geholpen???

Tja, wat moet je dan anders dan goed praten? Volgens jouw reactie kun je dus beter gedeprimeerd achter de geraniums zitten of eens even aan een overdosis pillen of zo gaan denken. Hoe vaak al geprobeerd te stoppen? Ik al heeeeeeeeeel vaak. Mag ik je er op wijzen dat niet iedereen zo perfect is als jij? Ga dan niet doen of we er heel gemakkelijk over denken. Wat dat doen we echt niet, niemand die hier verslaafd is denkt er gemakkelijk over. Maar je moet er mee leren leven. En er is goed mee te leven.
    Het valt me op dat mensen direct gaan hakken als er eens iets kritisch gezegd wordt hier.
    Je bent verslaafd aan neusspray en je vind dat er best mee te leven is.
    Ik vind dat je er alles aan moet doen om eraf te komen.
    Ik werk in de verslavingszorg en weet hoe het zit. Ik ben niet perfect en zou het op prijs stellen als je niet direct gaat lopen schelden tegen iemand. Sta open voor feedback, dan is je leven een stuk leuker.

Premium Account

Ik ben het met je eens pientje. Ik denk dat de bedoeling van dit forum is dat we elkaar proberen te helpen. Dit vooral door het geven van informatie, tips en steun.

was ook verslaafd aan de otrivin. sinds ik van de kno arts flixonase gekregen heb is het snel de goede kant op gegaan. De flixonase is lastig in te brengen omdat het een soort druppels zijn die in een heel klein flesjes zitten. het flesje
    moet in een keer leeg over beide neusgaten verdeeld worden. Mijn neus zit nog regelmatig verstopt maar gebruik van de flixonase geeft snel verlichting.
    nu gebruik ik het nog maar 2 tot 3 keer peer week (1 nasule) en ik voel me al
    weer en stuk beter. ik zal me 2x bedenken voor ik weer naar de otrivin grijp.
    stoppen met roken was makkelijker. (1-1-2005 gestopt en geen behoefte meer) iedereen sucses met het zoeken naar een manier om van de otrivin af te blijven.

Hallo,

Ik ben morgen sinds een week van de neusspray af. Ik gebruikte het jaren dan bedoel ik ook echt jaren. Ik heb contact gezocht met Hans en hij raadde me aan om via de huisarts recept te krijgen voor NASONEX.
    HANS ONTZETTEND BEDANKT ik ben er mee begonnen en heb nog geen neusspray weer gebruikt. Ik noem het een wondermiddel en kan het echt aanraden om het bij de huisarts te vragen als je verslaafd bent aan neusspray. Op dit moment gebruik ik nasonex hooguit 1 keer per dag.
    Ben ontzettend blij hiermee hoef niet meer naar de etos of apotheek voor neusspray met de gedachten van zouden ze er nu iets van gaan zeggen omdat ik zo vaak neusspray koop?

Hans nogmaals bedankt en raadt het iedereen aan het te gebruiken.

Groetjes Harma

SnifSnif
    Guest

Ik ben zelf ook verslaaf aan Neusspray en heb al vanalles en nog wat geprobeerd. Niets hielp en als je je neusspray even niet gebruikt, gaat je neus dichtzitten en dat is extreem vervelend.

Er wordt op een internetsite in Amerika een oplossing aangedragen (http://www.nasalspray.com/) en dit lijkt een oplossing. Ik ga het spul niet kopen, want dat is te duur, maar je kan het ook zelf.

Het systeem gaat ervanuit, dat je net als met andere verslavingen je op een redelijke comfortabele manier kunt afkicken. Dit doe je door de concentratie van de neusspray in je flesje te verminderen.

Je begint bijvoorbeeld met de helft Xylometazoline druppels en de helft water met daarin zout opgelost. Je sprayt dan met maar de helft van de normale dosis. Volgens anderen die dit geprobeerd hebben, moet dit te doen zjin. Als het flesje leeg is, maak je de dosering bijvoorbeeld 40% xylometazoline en 60% zout water. En zo bouw je het langzaam af tot je niets meer nodig hebt.

Het heeft tijd nodig, maar ja, ik ben al sinds 1997 verslaafd en als ik denk hoe lang dat al is, dan maakt het niet uit dat het nog 1 of 2 maanden duurt. Ik ga er deze week mee beginnen en hoop er dan op deze manier af te komen.

Iedereen veel sterkte.

Groetjes,
    Marianne

Dag allemaal,

ik ben ook een neusspray verslaafde :-(

Nasonex geprobeerd, maar die maakt de neus niet open als hij dicht zit en vermijdt ook niet dat hij dicht gaat. Eén neusgat sprayen ipv 2 helpt ook niet, de verstopping schijnt gewoon van het ene naar het andere neusgat te verhuizen en dan moet je daar spuiten natuurlijk...
    In juni geopereerd aan mijn neustussenschot (stond wel degelijk scheef, vandaar dat ook altijd mijn linkerneusgat eerst dicht kroop), daarna er een tijdje bijna vanaf geweest - of het op zwelling van de operatie/warmte kunnen steken, géén Otrivine gebruikt voor toch wel een maand en daarna weer van't zelfde ...
    Ik ben voor de operatie een week naar Zweden geweest en daar heb ik géén spray nodig gehad, begrijpen wie begrijpen kan ... de lucht is daar wel veel zuiverder dan hier, maar ik kan toch moeilijk in een ander land gaan wonen?

Vanavond opnieuw naar de specialist voor de zoveelste controle na de operatie...

Zijn conclusie de laatste keer was de volgende: uw neus ziet er perfect uit van binnen, maar uw slijmvliezen staan duidelijk een beetje opgezwollen, tja uw neus houdt niet van ons klimaat. Probeer die spray zoveel mogelijk te vermijden ... Ondertussen heb ik het gebruik afgebouwd van 2 tot 3 keer per dag naar 1 tot 1.5 (kleine spuitjes hihi), maar ervan geraak ik maar niet.

Wie nog iets weet, graag! 6 euro per 10 dagen, das meer dan 200 euro per jaar, gewoon om te kunnen ademen ...

Groetjes,
    Carine

hallo allemaal
    ik sta hier echt van te kijken,ik dacht dat ik een apart geval was.
    ik gebruik nu de flixonase,gewoon via recept,en het helpt mij enorm,duurde wel 2 dagen,maar ik deed dan om en om,die van de drogist en die van de dokter,super spul
    mvg lee

Premium Account

Hallo daar CARINE B.
    Ik heb je verhaal gelezen en herken wat in je verhaal. Een vriend van me had iets gelijks. Het probleem is(naar mijn mening) vervuiling, maar ook allergie. Ik weet uit ervaring dat allergie zich op veel verschillende manieren kan uiten. Manieren die je je niet kan voorstellen. Van een verstopte neus tot zweren over het hele lichaam. Een antihistaminicum(anti allergie) kan jou waarschijnlijk heel veel helpen in dit geval. Diezelfde vriend van me was het meeste geholpen, na een behoorlijke tijd proberen van anti-allergie middelen, kwam hij tot de ontdekking dat met Telfast 180mg zijn klachten erg veel waren vermindert. Dit middel word ook vergoed door de verzekering. JE KAN HET ALTIJD PROBEREN. Dit middel is ergens wel vergelijkbaar met andere anti-allergie middelen, maar werkt op een breder vlak en langduriger. Het is een tablet wat de stof FEXOFENADINE bevat. Je kan altijd je huisarts vragen naar Telfast 180mg, maar je kan natuurlijk ook op het internet zoeken. Vaak word het middel gebruikt voor allergische reacties van de huid, maar zoals ik al eens eerder heb gezegt werkt een medicijn niet bij iedereen hetzelfde. Ik raad je aan de huisarts te bezoeken met deze info.
    Hou je ons op de hoogte?
    Groetjes Hans

Hallo allemaal,
    in de rubriek algemeen staat ook een onderwerp "informatie gevraagd over neusdruppels" klik er eens op en kijk of je er wat aan hebt. ik heb er zelf diverse berichten in geplaatst o.a. over het gebruik van flixonase nasule druppels. mij heeft het goed geholpen, uiteraard besef ik wel dat niet iedereen
    hetzelfde reageert op medicijnen. zelf had ik totaal geen reactie op nasonex
    Dus ik denk dat je het altijd moet bespreken met je kno arts. Degene die ik had reageerde eerst wel bot en nonchalant maar ik ben hem toch dankbaar voor zijn adviezen en hulp. sucses met jullie zoektocht naar een oplossing.

neusspray-verslaafde
    Guest

Beste neussprayverslaafden,

Nooit gedacht dat er zoveel mensen waren met hetzelfde probleem.
    Ook ik ben verslaafd aan de neusspray. Ik gebuik neusspray tijdens een verkoudheid maar kom er vervolgens niet vanaf.
    Het verbaasde me dat ik in geen van de reacties iets gelezen heb over prednison. Ik ben een paar jaar geleden, toen ik weer eens verslaafd was doorverwezen naar de KNO-arts en die heeft m'n neus onderzocht. Er was niets aan de hand, maar kreeg een kuurtje prednison (van een paar dagen)mee om van de verslaving af te komen en moest direct stoppen met de neusspray. Prednison schijnt een paardemiddel te zijn, dat bleek ook want binnen een paar uur was ik van m'n verslaving af.

Een korte tijd later ben ik weer verslaafd geraakt en wou niet weer een kuurtje prednison. Toen heb ik afgebouwd naar alleen sprayen voor het slapen gaan en na een paar dagen helemaal gestopt. Ik had 1 slapeloze nacht en toen was het voorbij. Dus dat is het proberen waard!
    En verder, als je verkouden bent, een ui naast je bed, je hoofdeind omhoog, fishermansfriends voor als je wakker wordt met een tong van leer, stomen, spoelen met zout. Maar niet aan die neusspray!!
    Succes iedereen!

Groetjes van Janneke

Pufje
    Guest

Cool Re: Verslaafd aan neusspray en neusdruppels

Citaat Origineel gepost door Pientje
    Het valt me op dat mensen direct gaan hakken als er eens iets kritisch gezegd wordt hier.
    Je bent verslaafd aan neusspray en je vind dat er best mee te leven is.
    Ik vind dat je er alles aan moet doen om eraf te komen.
    Ik werk in de verslavingszorg en weet hoe het zit. Ik ben niet perfect en zou het op prijs stellen als je niet direct gaat lopen schelden tegen iemand. Sta open voor feedback, dan is je leven een stuk leuker.
    Weet je Pientje, en ook een beetje Hansaman......het punt is niet de tips die jullie geven. Da's allemaal prima. Maar beste Pien, wie zegt je dat degene die hier post niet al alles er aan heeft gedaan? Jullie werpen je opeens op als wijze goeroe's die het geweten zijn geworden van de sprayers. Dus, en ik spreek uiteraard alleen voor mezelf want anderen hier ken ik niet persoonlijk, bespaar me de wijze lessen des neusspray-levens. IK heb er alles aan gedaan, niets heeft geholpen, daar moet een mens toch verder mee leven? Ik hoop van ganser harte dat jullie tips anderen wel helpen. Maar voor mij houdt het daarmee op en ik probeer de mensen die in hetzelfde schuitje als ik zitten alleen maar een hart onder de riem te steken. Want er is echt prima mee te leven. Je krijgt er geen enge ziektes van, kunt het niet overdragen aan anderen. 't Alleen soms lastig. Mensen met cafeïneverslaving zijn er bij miljoenen en ze functioneren toch ook prima. Houden zo, is mijn motto. Zolang je er anderen geen schade mee berokkend, moet je er een weg in vinden. En of jullie dat nou goed vinden of niet......ik probeer er zo een positieve draai aan te geven. En Pien, je weet niet wie ik ben, wat ik doe voor de kost en hoe mijn persoonlijkheid in elkaar steekt. Dus ga er niet meteen van uit dat ik geen feedback krijg. En mijn punt is juist dat ik, ondanks dat ik een vervent sprayer ben, best wel een leuk leven heb met een fijne baan en leuke hobbies. Ben eigenlijk best wel tevreden. En psssst.....sorry wanneer je het zo hebt opgevat maar ik was niet van plan om te schelden hoor. Misschien was ik wel alleen maar kritisch naar jou, zoals je dat ook naar mij toe bent. Ik zou het alleen fijn vinden wanneer je niet het geweten uit gaat hangen. Want iedereen is volwassen hier. En tips hebben we allemaal nodig in het leven. Maar een leven hebben we ook allemaal nodig om te leven. En lelijkerds, dikkerds, gehandicapten, dommerds, hoog begaafden, lange leizen, brillemensen, beugelmondjes, sproetenkoninkjes, flapoortjes en aan neusspray verslaafden, we zijn allemaal schepsels die het verdienen om ook te leven.

Martin
    Guest

Ook ik heb Nasonex van de dokter gekregen, dit ivm doffe trommelvliezen.

ik heb het een half jaar gebruikt en toen kreeg mijn vader het ook tegen hem
    hebben ze echter gezegd dat hij het maar 2 x per week kon gebruiken.

Ik had al een tijdje last dat wanneer ik mijn neus snoot er wat bloed bij zat, nou ik meteen de dokter gebeld en langs gegaan.

Die zei maakt niet zoveel uit als het maar niet eruit spuit ??? ik moest toen 1 week otrivin gaan gebruiken om alles open te gooien en daarna verder gaan met de nasonex.

ik heb daarna de bijsluiter maar eens goed gelezen maar het werkende bestandsdeel is Mometason welke behoort tot de groep geneesmiddelen die bijnierschorshormonen of corticosteroïden worden genoemd !

Is dit wel verstandig om dit te blijven gebruiken?

Wat zijn jullie meningen hierover?

Zie dat het een behoorlijk probleem is de neusspray heb er geen ervaring mee, heb mijn vriendin om raadt gevraagd jarenlange drogisterijervaring en werkt nu als zelfstandig therapeut. Zij adviseert water te koken en hierin zout op te lossen en dit in de neus te druppelen, misschien werkt hunzakristalzout wel heeft een sterke werking. Het is ook mogelijk om neusspray van dr Vogel te nemen dit is op natuurlijke basis.

Succes,
    Aart

Hallo Medeverslaafden,

Wat een openbaring is het voor mij te zien dat er veel meer mensen verslaafd zijn aan de neusspray. Nou ik ben het al dertien jaar. Ik ben reeds bij de KNO-arts geweest het het blijkt dat mijn neustussenschot scheef is. Deze operatie echter moet vreselijk zijn, vooral de benauwdheid erna. Dus ik stel het nog maar even uit. Ik gebruik het 2 keer per dag. Verder heb ik weinig bijwerkingen zoals voor- of bijholteontstekingen. Zijn er mensen die langer verslaafd zijn dan ik en wat zijn de gevolgen op langere termijn?

Ik gebruik al bijna 20 jaar de winter wat meer als in de zomer, en wat betreft het tussenschot recht zetten, mijn man heeft het ook laten doen maar dat heeft weinig geholpen.

Premium Account

Weet je Pientje, en ook een beetje Hansaman......het punt is niet de tips die jullie geven. Da's allemaal prima. Maar beste Pien, wie zegt je dat degene die hier post niet al alles er aan heeft gedaan? Jullie werpen je opeens op als wijze goeroe's die het geweten zijn geworden van de sprayers. Dus, en ik spreek uiteraard alleen voor mezelf want anderen hier ken ik niet persoonlijk, bespaar me de wijze lessen des neusspray-levens.........................dikkerds, gehandicapten, dommerds, hoog begaafden, lange leizen, brillemensen, beugelmondjes, sproetenkoninkjes, flapoortjes en aan neusspray verslaafden, we zijn allemaal schepsels die het verdienen om ook te leven.
    Hai "pufje"

Het is echt niet mijn bedoeling om het geweten van de sprayers te zijn en ik neem aan dat pientje dat ook niet is. Het enige wat wij doen is al onze info die wij bezitten betreft medicatie en alle tips en tricks die misschien verlichten of misschien wel verhelpen in het openbaar te brengen. Dit niet om een soort "god"positie in te nemen, dit ook niet om ons zelf beter te voelen. Het is een forum om elkaar eventueel te kunnen helpen. Dus wij zijn er om ons steentje bij te dragen voor de mensen die eventueel nog wel met een bepaald medicijn of techniek van de neusspray af kunnen komen en jij bent er blijkbaar voor om de mensen die ECHT alles hebben geprobeerd maar tevergeefs een hart onder de riem te steken door aan ze te vertellen dat hun leven iet op hoeft te houden, of minder leefbaar hoeft te zijn, vanwegen een neusspray verslaving. Dat is toch mooi. Dan zijn beide kanten van de bezoekers van dit forum geholpen. Toch?
    Ik zou wel even terug willen komen op(en dit is geen aanval) op het rijtje wat je maakte over gehandicapten, dikkertjes, enz; enz. Ik ben het niet met je eens dat je een neusspray verslaving in dat rijtje zet. Het is idd zo dt er veel soorten mensen zijn, met allerlei kronkels, afwijkingen en gebrekken zijn, MAAR een verslaving is een verslaving. Daar is altijd vanaf te komen. Ik zeg niet dat het makkelijk zal zijn. Ik zeg niet dat het een beetje moeilijk zal zijn. Nee het kan idd een WARE HEL zijn. daar heb je een punt. Je kan leven met een neusspray verslaving idd. Maar wil je dat? Wil de rest dat? Of wil je blijven proberen, blijven zoeken, blijven hopen op verbetering, verandering of misschien zelfs oplossing. Ik wil niet jou geweten spelen en ook niet die van andere. Ik heb het al druk genoeg met mn eigen geweten haha. Maar ik heb mezelf iets belooft. Dit geld voor 2 dingen. Mijn paniekstoornis(zenuwstelselafwijking in mijn geval) en neusspray verslaving. Zodra ik ook maar iemand kan helpen met advies hierin zodat zij of hij niet of minder door een hel gaat, grijp ik die kans met 2 handen aan. Hier hou ik me aan. Ik ben geholpen door bepaalde handeling en medicatie op dit gebied, misschien meer door een simpele tip die ik kan geven.
    Maar Pufje je hebt gelijk. Je kan leven met een neusspray verslaving...Maar kan het fijner,...misschien? who knows if you dont even try.
    groetjes Hans

Premium Account

Citaat Origineel gepost door flyingarie
    Zie dat het een behoorlijk probleem is de neusspray heb er geen ervaring mee, heb mijn vriendin om raadt gevraagd jarenlange drogisterijervaring en werkt nu als zelfstandig therapeut. Zij adviseert water te koken en hierin zout op te lossen en dit in de neus te druppelen, misschien werkt hunzakristalzout wel heeft een sterke werking. Het is ook mogelijk om neusspray van dr Vogel te nemen dit is op natuurlijke basis.

Succes,
    Aart
    Beste flyingarie,

Ik vind het een beetje vreemd dat jouw vriendin dit aanraad, want de hardheid van normaal kraanwater is anders dan het water wat ze gebruiken in andere sprays. Ook koken veranderd hier niet veel aan. Het is een speciale vloeistof. GA NOOIT ZELF ROMMELEN MET MEDICATIE. Ik heb ook, zoals zovele hier waarschijnlijk, neusspray verdunt met water, met zoutoplossing enz enz. Ik ben daardoor een beschading opgelopen aan mijn ogen. Ik was er ook verbaasd over, maar de oogarts en ik konden geen oorzaak vinden waardoor mijn ogen zo rood en dik waren en waardoor ik zo wazig zag. Dit kwam dus uiteindelijk en voor mij een beetje te laat, door het zelf mengen van de neusspray. Van mij uit(maar ik ben geen goeroe ("pufje") is het advies om niet te expirimenteren met de spray of druppels.
    groetjes Hans

Pufje
    Guest

Citaat Origineel gepost door hansvant
    Hai "pufje"

Het is echt niet mijn bedoeling om het geweten van de sprayers te zijn en ik neem aan dat pientje dat ook niet is. Het enige wat wij doen is al onze info die wij bezitten betreft medicatie en alle tips en tricks die misschien verlichten of misschien wel verhelpen in het openbaar te brengen. Dit niet om een soort "god"positie in te nemen, dit ook niet om ons zelf beter te voelen. Het is een forum om elkaar eventueel te kunnen helpen. Dus wij zijn er om ons steentje bij te dragen voor de mensen die eventueel nog wel met een bepaald medicijn of techniek van de neusspray af kunnen komen en jij bent er blijkbaar voor om de mensen die ECHT alles hebben geprobeerd maar tevergeefs een hart onder de riem te steken door aan ze te vertellen dat hun leven iet op hoeft te houden, of minder leefbaar hoeft te zijn, vanwegen een neusspray verslaving. Dat is toch mooi. Dan zijn beide kanten van de bezoekers van dit forum geholpen. Toch?
    Ik zou wel even terug willen komen op(en dit is geen aanval) op het rijtje wat je maakte over gehandicapten, dikkertjes, enz; enz. Ik ben het niet met je eens dat je een neusspray verslaving in dat rijtje zet. Het is idd zo dt er veel soorten mensen zijn, met allerlei kronkels, afwijkingen en gebrekken zijn, MAAR een verslaving is een verslaving. Daar is altijd vanaf te komen. Ik zeg niet dat het makkelijk zal zijn. Ik zeg niet dat het een beetje moeilijk zal zijn. Nee het kan idd een WARE HEL zijn. daar heb je een punt. Je kan leven met een neusspray verslaving idd. Maar wil je dat? Wil de rest dat? Of wil je blijven proberen, blijven zoeken, blijven hopen op verbetering, verandering of misschien zelfs oplossing. Ik wil niet jou geweten spelen en ook niet die van andere. Ik heb het al druk genoeg met mn eigen geweten haha. Maar ik heb mezelf iets belooft. Dit geld voor 2 dingen. Mijn paniekstoornis(zenuwstelselafwijking in mijn geval) en neusspray verslaving. Zodra ik ook maar iemand kan helpen met advies hierin zodat zij of hij niet of minder door een hel gaat, grijp ik die kans met 2 handen aan. Hier hou ik me aan. Ik ben geholpen door bepaalde handeling en medicatie op dit gebied, misschien meer door een simpele tip die ik kan geven.
    Maar Pufje je hebt gelijk. Je kan leven met een neusspray verslaving...Maar kan het fijner,...misschien? who knows if you dont even try.
    groetjes Hans
    Hans, 't is ok, ook jij hebt je punt. Keep up the good work!

Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste

Berichten Regels