Weergeven resultaten 1 tot 6 van 6

Onderwerp: Afkicken van Cipramil

  1. #1
    lot
    Guest

    Talking Afkicken van Cipramil

    Ik heb 10 jaar Cipramil geslikt (1x per dag 20 mg) vanwege paniek en angstaanvallen. Heb nu besloten dat ik ermee wil stoppen. Ben begonnen nu met om de dag. Word nu 's nacht wakker en ben heel onrustig. Soms last om mijn evenwicht te houden, tintellende bovenlip en voel me raar. Is dat normaal bij het afkicken? Hoe lang duurt dat? Iemand hier ervaring in?

  2. #2

    Standaard Re: Afkicken op Cipramil

    Hallo Lot,

    Ik heb er zelf geen ervaring mee. Mijn moeder slikt pillen tegen depressie. Wat ik hierbij te horen kreeg is dat je altijd het beste is om onder begeleiding van een arts te stoppen met medicatie. Doe je dat ook of doe je het volgens eigen goeddunken? Een arts kan namenlijk je begeleiden met je afkickverschijnselen. Misschien ga je te snel en moet je weer eerst meer medicatie slikken om vervolgens langzaam af te bouwen.

    Groetjes Nora

  3. #3

    Standaard Re: Afkicken op Cipramil

    Hai Lot,
    ik kwam je bericht tegen, omdat ik via Google wat aant zoeken was naar de afkickverschijnselen van Cipramil.
    Ik gebruik het nu ook alweer zo'n 6 jaar en vind het welletjes zo.
    Zelf ben ik al een aantal jaren geminderd van anderhalf naar één tablet van 20mg per dag, maar om af te kicken slik ik nu al een week een halve en heb voor de 'verzachting' afgelopen zondag nog één hele pil genomen.
    Ik merk zeker dat er wat gebeurd en dat ik wat minder zeker ben qua het 'ik zit lekker in me vel - gevoel'
    Hoe heb jij het verder ervaren en hoe ben je tot nul afgebouwd?
    Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring eigenlijk.
    Wat ik weet is dat als je echt van alles-naar-niets stopt dat je dan heftige
    schokken krijgt in je handen en zo...en dan is het echt afzien.
    Maar ik ben er zeker van dat dat niet de beste methode is...